Type opleiding

Basisopleiding beschermingsbewind

Vakgebied

beschermingsbewind

Lesgeld

805,00

Docent

Berber Vonk

basisopleiding beschermingsbewind: Klantencontact

De module klantencontact is de tweede module binnen de basis opleiding beschermingsbewind. De belangrijkste inhoudelijke onderdelen zijn:

Communicatie:
– Benaderen van cliënten die in een afhankelijkheidsrelatie verkeren
– De persoonlijke grenzen van een bewindvoerder
– Weerstand als mogelijke voorloper van agressie ombuigen
– Escalatieladder (verschillende fases in een conflict)

Grenzen en ongewenst gedrag:
– Het aangeven van grenzen
– Oorzaken en types agressie (met verschillende benaderingswijzen)
– Agressie en afhankelijkheid / uitzichtloosheid

De benadering / eigen rol:
– Wat kan je wel doen! (een goede benadering kan onmogelijkheden en beperkingen in een ander
perspectief plaatsen)
– De angel uit het conflict halen. Dit deel wordt bv opgehangen aan de thema’s die veel
misverstanden opleveren: afspraken maken, informeren / procedures uitleggen en
verantwoordelijkheid delen.
– Eigen aandeel in het ontstaan van conflicten (wat doe ik waardoor……).
– Roos van Leary als middel om (dreigende) conflicten in een ander perspectief te plaatsen. De Roos
van Leary helpt (eigen) reacties te beoordelen en geeft vervolgens aan wat de tegenreactie is en
waar dit uiteindelijk tot leidt. De Roos helpt weer grip te krijgen op de situatie waardoor de ratio
terrein wint.

Bijzondere omstandigheden:
– Psychiatrische aandoeningen en drugsgebruik (energie besteden aan wat je wel direct kunt beïnvloeden).
– Huisbezoek en telefoon

Schrijf je in voor deze opleiding

Amersfoort3 september 2018nog slechts 3 plaats(en)!
805,00
spinner

Deze module heeft twee lesdagen; de data zijn 3 en 17 september

Amersfoort8 oktober 2018nog 11 plaatsen
805,00
spinner

Deze module heeft twee lesdagen; de data zijn 8 en 22 oktober

Amersfoort12 november 2018nog 7 plaatsen
805,00
spinner

Deze module heeft twee lesdagen; de data zijn 12 en 26 november

Opleidingen overzicht