Type opleiding
Vakgebieden
Lesgeld
Docent
Aantal PE-punten
6

NBBI-lid? 10% Korting!
Positieve communicatie
Wil je positief en geweldloos leren communiceren met je klanten? Dan kunnen we je deze training van harte aanbevelen.
De essentie van de principes van geweldloze, of positieve communicatie zoals ze ooit door Marshall B. Rosenberg zijn beschreven, kunnen het werk van de beschermingsbewindvoerder, schuldhulpverlener, budgetbeheerder, mentor e.a. een stuk gemakkelijker maken!
Het komt neer op het ombuigen van kritiek richting een verzoek. Het geven van jij-boodschappen óf ik-boodschappen,zorgvuldig formuleren van wensen en oog hebben voor de reden waarom sommige cliënten wel eens over de grens gaan.
In deze module komen verrassende tips ter sprake waardoor er minder conflicten zullen rijzen, meer samenwerking zal ontstaan en vooral dat het werk uiteindelijk minder als belastend zal worden ervaren.
Er is in de training positief en geweldloos communiceren ruim de tijd voor het bespreken en doornemen van je eigen casuïstiek. Er schuift in de middag een ervaren beroeps acteur aan zodat je kunt ervaren wat werkt en wat niet.
Onderwerpen:
- de basisprincipes van geweldloze communicatie
- het omzetten van de theorie naar jouw dagelijkse praktijk
- Hoe keer je een vervelende situatie om met behoud van contact met je klant?
- Bewegen van tegenstander naar bondgenoot
- Prettige en ontspannen gesprekken leren voeren met je klant
Schrijf je in voor deze opleiding
8 december 2022 | Amersfoort - Regardz De Eenhoorn | 9.30 tot 16.30 uur | nog 13 plaatsen |
€450,00
|
Marieke Bootsveld –
Prima cursus, meteen toepasbaar in de praktijk
Marieke Bootsveld –
Prima cursus. Meteen toepasbaar in de praktijk.